Sıkça Sorulan Sorular
Burs başvuruları her yıl 01 Eylül – 30 Eylül tarihleri arasında web sitemiz www.melihaercanvakfi.org.tr adresinden alınmaktadır. Duyurular, Meliha Ercan Vakfı web sitesi ve sosyal medya hesapları üzerinden yapılmaktadır.
TC Vatandaşı olup maddi desteğe ihtiyaç duyan; yurt içindeki devlet okullarında veya %100 burslu olarak vakıf üniversitelerinin lisans programlarında kayıtlı olan kız öğrenciler başvuru yapabilir. Açık öğretim, ön lisans ve uzaktan öğretim programları kapsam dışındadır
Akademik başarı ve ailenin gelir durumu dikkate alınmaktadır.
Üniversite lisans programlarında okuyan tüm sınıf seviyesindeki adaylar başvuru yapabilir.
Başvuru sürecimiz hazırlık okuyacak öğrenciler için de birebir aynıdır.
Vakfımız, başka kurumlardan burs alan öğrencilere de burs vermektedir. Diğer vakıfların kararları inisiyatifimiz dışındadır.
Meliha Ercan Vakfı olarak yaşam koşullarını dikkate alıyor, öğrencinin gelişimine yatırım yapabilmesi için başka kurumlardan burs alınması halinde bile burs vererek desteklemeyi sürdürüyoruz. Fakat farklı kurumlar burs için başka bir kurumdan burs alınmaması koşulu getirebilir, bu konu bizim dışımızdadır.
Üye girişinde yer alan “Şifremi Unuttum” kısmına tıklayarak yeni şifrenizi talep edebilirsiniz.
Gereksiz (junk- spam) kutunuzu kontrol ediniz. E-posta kutunuz dolu olabilir. Gereksiz gördüğünüz mesajların silinmesi yer açılmasına imkan tanır.
Burslarımız karşılıksız olup öğrenciye bir mecburi hizmet ya da geri ödeme yükümlülüğü getirmez. Amacımız güçlü yarınlar için nitelikli insan gücünü koşulsuz şartsız desteklemektir.
Vakfımız, ülkemiz sınırları içinde eğitim gören öğrencileri desteklemektedir.
Vakfımız yalnızca lisans eğitimini desteklemektedir.
Sanat ve spor dallarında okuyan öğrencilere özellikle burs kontenjanı ayırıyoruz.
Tekrar başvuru yapılmasında sakınca yoktur.
Online yapılan başvuruların ardından mülakat listeleri oluşturulur. Mülakat sürecine alınacak adaylara öncelik e-mail olmak üzere telefon yolu ile de bilgilendirme yapılır. Adaylarla yapılan mülakatlar sonrasında Burs Komitesinin onayı alınarak süreç sonuçlandırılır.
Burs sonuçlarına ilişkin bilgiler Kasım ayının ilk haftası sosyal medya hesaplarından, www.melihaercanvakfi.org.tr adresinden ve mobil uygulamadan duyurulacaktır. Başvuru yapan adaylar, TC kimlik numaraları ile başvuru sonuçlarını sorgulayarak öğrenebilmektedir. Burslar Ocak-Haziran ve Ekim-Aralık dönemlerini kapsamaktadır.
TC kimlik numarası, ad ve soyad bilgilerini yazıp, durumunuzu izah ederek melihaercanvakfi@melihaercanvakfi.org.tr adresine e-posta gönderilmelidir.
Bursiyer seçilen öğrencilere e-posta ile vakfımız tarafından evrak listesi gönderilmektedir. İstenen belgeler, belirlenen tarihe kadar e-postada belirtilen Meliha Ercan Vakfı adresine kargo yoluyla gönderilmelidir. Belgeler eksiksiz ve zamanında vakfımız adresine ulaşmalıdır. Aksi halde işleme tabi tutulamayacaktır.
Bursiyerlerin okullarından alacakları öğrenim ve başarı durumuna ilişkin belgeleri bursun devamı için "daha hızlı olması sebebiyle" öncelikle sisteme yüklemeleri gerekmektedir. Ardından da aslını (ıslak imzalı), her iki dönem için de vakıf tarafından kendileri ile paylaşılan tarihe kadar vakıf adresine kargolamak durumundadırlar.
Yanlış bilgi vermesi veya beyanda bulunması, Yıllık not ortalamasının (transkript ortalaması) 4’lük sistemde 2.5’un altında (ya da muadili) olması, Vakıf yönetimi tarafından istenilen bilgi ve belgelerin zamanında iletilmemesi, Vakıf tarafından dönemsel talep edilen transkript ve gerekli diğer dokümanları veya sistem güncellemelerini zamanında yapmaması, Öğretim kurumundan ayrılması, çıkarılması veya geçici olarak uzaklaştırılması, Sağlık sebebiyle öğretim kurumuna devam etmemesi,
Bursiyerin durumunda değişiklik olması halinde belgelemek zorundadır. Bursiyerlerimiz okudukları her yıl için, belirtilen tarihler arasında yeni eğitim yılına ait öğrenci belgesini ve yıl sonu transkriptini göndermek ve sistem yüklemesini yapmakla yükümlüdür. Farklı sorularınız olması durumunda melihaercanvakfi@melihaercanvakfi.org.tr adresi üzerinden iletişime geçmenizi rica ederiz.
Öğrenci Bursları 9 ay süreli olup aylık olarak ödenmektedir. ( 9 aylık süreç, Ocak-Haziran ve Ekim-Aralık dönemlerini kapsar) Bursiyerlerimiz belirtilen bankada kendi isimlerine TL hesabı açtırırlar. Burs ücretleri düzenli olarak bu hesaba yatırılmaktadır.
Öğrenci değişim programı ile yurtdışı eğitim programına (Erasmus vb) giden ve dönüşte kayıtlı olduğu üniversiteden diploma alacak bursiyerler, Vakıfça istenen belge ve bilgilerin iletilmesi halinde yurt dışında bulundukları süre içinde de burslarını almaya devam ederler. Detaylı bilgi için melihaercanvakfi@melihaercanvakfi.org.tr adresi üzerinden iletişime geçmenizi rica ederiz.
Burs almaya hak kazanılan esas "bölüm" eğitim süresince ödenir. Üstün başarı gösteren öğrencilerin devam eden eğitim süreçleri talebine istinaden Burs Komitesi'nde değerlendirilerek burs kapsamına alınabilir.
Bursiyerin bölüm ya da üniversite değiştirmesi durumunda burs durumu Burs Komisyonunda yeniden değerlendirmeye alınır. Bir öğrenci bir yüksek öğrenim süresi için burs alabilir.
Bursiyerin okul kaydını dondurması durumunda, burs ödemesi de dondurulur. Bursun yeniden başlatılabilmesi için ilgili üniversiteden bursiyerin yeniden öğrenime devam ettiğine ilişkin resmi bir yazıyı Vakıf ile paylaşması gerekmektedir.
LinkedIn /Meliha Ercan Vakfı Instagram /Melihaercanvakfi Facebook /Meliha Ercan Vakfı tvitter /melihaercanvakfi youtube /Meliha Ercan Vakfı